یادداشت روابط عمومی دانشگاه مراغه به‌مناسبت گرامیداشت "روز ارتباطات و روابط عمومی"

  • 18 May 2025
  • کد خبر: 2029701
  • 8
یادداشت روابط عمومی دانشگاه مراغه به‌مناسبت گرامیداشت

بحث ارتباطات همزاد تاریخ بشر است. از آغاز خلقت انسان بر روی کره خاکی پیام برای ارتباط انسان از آسمان به زمین نازل می‌شد. بنابراین موضوع ارتباط چیزی نیست که بخواهیم آن را محدود به زمان حال کنیم بر کسی پوشیده نیست که در جوامع امروزی ارتباطات نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف یک سازمان ایفا می‌کند. بهبود کمی و کیفی فعالیت‌های سازمان، افزایش بهره‌وری از امکانات و نیروی انسانی در سایه انعکاس فعالیت‌های سازمان با جامعه و بهره‌گیری از امکانات و قابلیت‌های اجتماعی و مشارکت عمومی افراد، نیاز به شناخت و درک متقابل مدیریت و عناصر و اجزای سازمان‌ها و ادارات را به منظور تسریع در دستیابی به مقاصد و اهداف سازمانی، به‌عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده است. برای تشخیص این نیاز و ترسیم آن نیز روابط عمومی نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کند.

روابط عمومی به عنوان یک علم دارای اصول، منطق، نظریه، الگو و معرفت‌شناسی بوده و از قدرت پیش‌بینی نتایج و ظرفیت بسیار بالا برای سازمان‌دهی روابط اجتماعی و بهبود عملکرد سازمان‌های اجتماعی برخوردار است. این توانمندی زمانی قابلیت بروز بیشتری می‌یابد که نظام‌های حاکم بر جامعه از یک نظام باز تبعیت کنند، در این صورت توان و قدرت عمل روابط عمومی به حداکثر می‌رسد و به تعالی بخشیدن روابط اجتماعی کمک می‌نماید.

اساساً شایسته نیست که ارتباطات مردم با سازمان‌ها سرد و عاری از مهر و رغبت باشد. ضروری است که با انجام مطالعات و بررسی‌های لازم معلوم شود که سازمان‌ها واقعاً به چه رویه و رویکردی برای تعامل با مردم نیاز دارند.

یکی از عواملی که در سرنوشت هر گروه و فرد اهمیت و ارزش دارد و آن‌ها را برای رسیدن به هدفشان یاری می‌دهد، کیفیت رابطه آن‌ها با افراد و مؤسساتی است که با آن سر و کار دارند. بنابراین نقش عمده روابط عمومی نزدیک کردن اذهان عمومی به واقعیت در سازمان‌ها می‌باشد. توانایی شناخت و اقدام آگاهانه کاربرد روابط عمومی را افزایش داده و منجر به تحرک و کارایی آن‌ها خواهد شد. بر این اساس، روابط عمومی در حقیقت می‌تواند به عنوان واسطه میان نهادها و مردم نقش قابل قبولی ایفا کند. آن‌ها می‌توانند با تنظیم برنامه‌های دقیق، به سوال‌ها، شک‌ها و تردیدها پاسخ دهند.

نامگذاری ۲۷ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی در تقویم کشور بیانگر اهمیت و جایگاه والای این حرفه است. این روز صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه سرفصلی از اخلاق، علم و هنر است.
ما در روابط عمومی دانشگاه مراغه در چنین ایامی بر خود می‌بالیم و این روز بزرگ را به فعالین این حوزه در دانشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های مختلف و همه عزیزانی که با قلب‌های بزرگ، قدم‌های استوار در جایگاه روابط عمومی مشغول به کار هستند، تبریک می‌گوییم و امیدواریم بتوانیم به عنوان روابط عمومی دانشگاه مراغه، با تعامل و همکاری گام‌های ارزشمندی را در راستای خدمت به جامعه و تحقق اهداف سازمانی خود برداریم.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.